Followers

Monday, June 13, 2011

JOBLESS a.k.a TEMPORARY HOUSEWIFE

Salam peeps....
Ni nak cerita ceriti pasal life as a wife and a degree holder of....???? Cer teka cer teka apedia....hehe
Actually aku dah lama habis belajar,since july 2010 lagi...last paper audit tu aku buat shortcourse (mesti dah boleh teka course ape kan?aku dah bagi hint dah.kalau tak tahu jugak sendiri google la)... Okay kita sambung balik... Tu pasal la orang lain habis bulan may tapi aku habis july.. Pastu aku konvo december 2010. Masa tu pergi dengan hubby je sebab my mom tak jadi pergi, risau kot kot kampung halamanku di landa banjir, kan tak pasal pasal menangis air mata darah tengok kereta dua bijik terapung.. Okay berbalik pada cerita konvo tadi, masa konvo ya Allah memang panassssss ya hampun omakkauuu...dah la dengan jubah dan topi atas kepala tu...




Nampak tak muka ku yang kemerahan tu...tak tahan panas sangat.wuwuwuu.

Okay berbalik pasal shortcouse tadi, masa tu aku buat shortcouse dengan my close friend iaitu dila, yang kini telah pun selamat menjadi bini orang dan sedang berusaha menjadi chef untuk family in law nye...hehehe..dia lepas grad kejap terus dapat kerja..murah rezeki kawan aku ni..



cantikkan pelamin dia..sweet sesangat..

Okay, udah udah ler tu flashback...moh kite bercakap pasal manusia yang dah berkurun grad tapi tak jugak kerja (aku ler tu)...wuwuwuw...sedih beno bunyi nyer.. Sebenarnya bukan ku taknak kerja tapi kerja taknak kat aku..wakakaka..Ayat tak mau kalah..
Semenjak aku digelar graduate ni baru dua kali pergi interview tapi sampai kesudahhhhh senyap jer tak panggil aku datang kerja...oh sadis okay.tapi takpe.rezeki ade dimana mana samaada di darat,laut dan juga langit ( aerospace included skali tak?) hehe...
So disebabkan susah kerja di kota bharu ini makanya, here i am being a housewife..TEMPORARY okay.siap taip upper case lagi supaya orang nampak..hehe.. Bukan jadi housewife selama lamanya sampai ketua... Sebab if tak kerja aku rasa aku seorang yang loser..orang lain takpe la suami dia jutawan so dia tak payah kerja..aku ni nafsu tinggi bebeno, tak boleh tak kerja walaupun sekarang ni aku telah menganggur secara rasminya lebih kurang 11 bulan macam tu la...so terpaksa la laki eden bersabar dengan nafsu eden yang yang membuak buak ini..heyy!! Ni bukan nafsu yang XXX tu tau... Ni nafsu membeli belah yang datangnya dari luhur hati seorang wanita okay! Ada paham ka?
Memang this couple of months ak boring sesangat..boring okay..mesti ada yang cakap, 'best la tak payah kerja,boleh dok kat rumah goyang kaki pastu ada orang tanggung'......jawapannya adalah best dan tidak best.. Yang best nye mestilah sebab boleh bangun lambat,tak macam orang lain yang kerja tu memang kena bangun awal.. And yang tak bestnya adalah keboringan yang tahap dia memang melampaui batas sehingga sometimes aku tak boleh nak tolerate lagi dan menyebabkan aku asyik nak tido jer walaupun tak mengantuk..so korang paham tak disitu...aku rasa makin hari makin bengap pun ada.. Dah la kat kota bharu takde pavilion, klcc segala....kadang kadang boring sampai tahap nak muntah pun ada..uwekkkk...
Aku rasa aku dah melalut ni...baik ku berhenti disini saja sebab perut ku sudah berbunyi mintak di top up...hikssss..

Till next entry ok...tata












- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

  1. sabau2..nti bole la tu kje u ols..for time being, enjoy dulu idop as a TEMPORARY housewife..hikhik

    ReplyDelete
  2. Hehehehe...enjoy! *sebut gaya nora danish

    ReplyDelete